tisdag 24 mars 2009

vad dras du till hos en kille/tjej

Igår prata jag med mina två killkompisar om vad man dras till hos en kille/tjej
jag vet vad jag dras till:
Ögon/ögon kontakt!
Det e något magiskt i ögon!

sen är jag ju ochså en sådan person som kan titta i ögon det är inte något som skrämmer mig,vissa tycker det är obehaglig.
Jag tycker det är självklart att man ska ha ögonkontakt med personen man pratar med!
Det är bra med ögon kontakt! och då syftar jag inte bara på kärlek eller flört utan även i vardagen!

det låter konstigt, det e svårt att förklara!

t.e.x
när jag var i tanzania kunde folk "glo" som jag tyckte att det var då, men det var bara ett sätt för dom att vissa att:
-ja! jag ser dig och hej! typ.
De gav helt enkelt blickar alså, kontakt med ögon. Jag tyckte först det var konstig men sen blev man van. När jag kom tillbaka till Sverige var det som att vara osynlig! folk hälsar inte folk tittar inte!

Det var som att folk var rädda att ta kontakt!
Jag undrar varför det e så? bara för man ger kontakt med ögonen eller sejer hej så betyder det inte jag vill ha dig här och nu! eller att man e sjuk i huvudet! eller att man vill ta något från dig!

Jag menar inte heller att folk ska gå runt och glo på varandra! haha.. utan man kan liksom vissa för respektens skul att jag ser dig eller seja hej!

haha det låter konstigt men aja!hoppas ni fattar vad jag menar.

men när jag sejer att jag dras till ögon menar jag inte på hur de ser ut! det e svårt att förklara!
men det e kemin som jag gillar!
själva grejen med att ögon tycker jag e fint! det är de finaste sinnet tycker jag!
Tror helt enkelt jag gillar spänningen i det!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar